Diepte Meditatie

Eenvoudige Effectieve Meditatie Techniek

Leven vanuit het Zijn.      
Wanneer het denken tot rust komt, ga je ervaren dat er voorbij het denken een oneindige, vreugdevolle dimensie van “Zijn” verscholen ligt. De grootste tragiek van ons menszijn is misschien wel dat we daar altijd overheen kijken. We zijn te zeer geneigd om onze aandacht buiten onszelf te richten, op zoek naar het soort geluk dat ons telkens weer ontglipt.

Wanneer je Diepte Meditatie beoefent, raakt je aandacht steeds meer bevrijd van deze conditionering: je ontwikkelt een stabiele onvoorwaardelijke relatie met het “Zijn” en je staat het nu bewust toe je leven te dragen en te voeden. Het Zijn is een onbegrensde bron van liefde, intelligentie en creativiteit in jezelf. Jezelf die verbinding gunnen is het grootste geschenk dat je aan jezelf en je omgeving kunt geven.

Uitwerking op het dagelijks leven.
Er zijn inmiddels ruim 2000 wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de effecten van meditatie. Deze onderzoeken tonen aan dat regelmatig mediteren positieve effecten heeft op alle gebieden van het leven. Uit sommige onderzoeken blijkt dat er na een paar weken van regelmatige meditatiebeoefening al duidelijk meetbare effecten zijn in de vorm van normalisatie van o.a. bloeddruk, afname van (eet)verslavingen en vermindering van angsten. Andere onderzoeken laten zien dat het immuunsysteem beter gaat functioneren, dat studieresultaten verbeteren en dat spierspanningen verminderen. Over het algemeen blijken mensen die mediteren gezonder en innerlijk gelukkiger te zijn.